вторник, 31 август 2010 г.

Електронният вятърът на фиктивната промяна

Преди време си мислех за сватбите и категорията „обвързан” във фейсбук. Ами че то си е едно и също.

Някога хората са си живеели затворени в малките си общности, събирали са се и са искали по някакъв начин да отбележат това, така че всички които са от тяхната общност, т.е. всички за които им пука, да са осведомени. Така обявеното съвместно съжителство придобива официалност. Още повече като съобщението се направи в институцията (църква?), в която така или иначе е всичко, към което принадлежим – етнос, държава, населено място, работодател, съседи, приятели, а по-късно и съученици, набори от казармата, познати от родилния дом.

Приликите в принципа вече се забелязват, нали? Така или иначе хората във фейсбук правят същото – обявяват избора си публично всеки в своя профил. Фейсбук е трибуната, която придава официалност, защото така или иначе всички от твоята общност, всички, за които ти пука, са там – роднини, работодатели, приятели, колеги, хората, с които имате общи хобита, посещавате едни и същи клубове по интереси (интересно е да се забележи, как преди основни критерии като общият етнос, религия, държава и населено място отстъпват чак до степен на напълно изчезване). Важното е те да знаят. А не някакъв непознат чиновник в служба с все по-маргинални функции. Нищо ново под слънцето.

8 коментара:

Анонимен каза...

Кой ще сдава фронта? Или да чакаме новина ;)

А

Анонимен каза...

Много идилично, липсват само белите рокли. Габровските мъже сигурно са супер доволни, за сметка на девойките с мечти за сватба като от приказките – с „три дена яли пили” и всичко останало.

Послепис: Стояне, сериозно ли говориш?! – Ако да, Честито:-)

Горан
Goran.blog.bg

Стоян каза...

Общо взето нищо не разбрах.
- Къде и кому липсват бели рокли.
- Откъде се взеха някакви габровски мъже и какво общо имат те с мен.
- "Девойки с мечти за сватба като от приказките" според мен са отмрял митологичен образ като Торбалан, Феята на зъбчетата или друго нещо такова. Едно, че ги няма, а и вече никой не говори за тях.
- Сериозно говоря, ама не разбрах какво ми честитиш.

Иначе, мерси.
Стоян
zonkobg.blogspot.com

Анонимен каза...

Девойките държат на белите рокли – и с право! И то по много причини.

„Бука”, „Фейса” или там както му викаме е виртуален, а не реален - и така е по-добре, иначе щяхме да сме в матрицата.

Знам, че не ми вярваш, но все пак поразпитай девойките каква сватба искат преди да ме накастриш;-)

Горан

Анонимен каза...

Не че се явявам адвокат, но не видях Зонеца да изтъква "обвързан" в фейсбук като алтернатива-заместител на сватбата като такава с йедини, пийни и сеири за присъстващите.

Клош Яшмикуров
8-ми коридор, България

Анонимен каза...

Разбира се, че няма нужда от адвокати, особено в собственият си блог.

Господин Клош Яшмикуров,
Кажете своята позиция, не коментирайте нашите!

Горан

Стоян каза...

Не те кастря бе, братчед, просто според мен твоите "про" белите рокли и "анти" фейсбука са едни от твоите по-известни заблуди.

А иначе не съм и очаквал да се съгласиш с мен, нито пък съм търсил нечие друго одобрение, а просто изложих един обикновен факт, който открих сам.

Зонеца
втори опит на същата височина

Анонимен каза...

Така си е:-) Много съм пристрастен:-)

Горан