сряда, 6 октомври 2010 г.

Щъркел

В човешкото съзнание щъркелите са натоварени с повече митове от много други птици. В нашия град пък още повече, защото има само едно единствено гнездо на комина на единствената гимназия.

От известно време почти всеки ден на път за завода гледам в полето край пътя един щъркел. Стърчи си сам в дъжда. Не знам защо още е тук през октомври, другите си тръгнаха още през август. Може да е болен или контузен и затова да не е могъл да си тръгне. Или пък изобщо не е местен и тук му се е случило нещо и не е могъл да продължи към Египет. Резултатът обаче е все същият. В събота температурите ще паднат до 0°С, такава е прогнозата, и най-късно тогава той ще умре. Голямо бяло петно в полето. После ще го намерят бездомните кучета и ще почистят.

По този път като мен ежедневно минават над хиляда души. По два пъти. Голяма част от тях са видели щъркела, но е останал в съзнанието им най-много до следващия завой. Въпросът е защо в моето той седи вече няколко дни и ми създава такова едно тревожно чувство, при условие, че и аз нищо няма да направя?

2 коментара:

Анонимен каза...

Стояне,
Явно за теб щъркела има по-голямо значение – извън митовете на общността!

Някога хората са вярвали, че всеки род и човек освен обществените и религиозни защитници има и свои лични природни тотеми закрилници и помощници. (Както животни така и растения.) Вярвали са, че човек може да се научи да ги вижда, разбира и дори да общува с тях.

Разбира се днешните хора – отдавна сме се превърнали почти в роботи, които нищо не може да развълнува. „Все пак света се върти” и хората понякога си спомняме, че сме човеци - в такива моменти се вълнуваме и се питаме – „Какво ще стане? („при условие, че и аз нищо няма да направя?”)

Горан
Goran.blog.bg

Цоката каза...

Адаш, аз не минавам всеки ден покрай полето, и следователно не съм виждал този щъркел, но и сега и аз се замислих какво ли го е задържало толкова дълго тук. Дано си има някаква основателна причина и знае какво прави, защото наистина няма как да му се помогне, освен прибирането му в зоопарка в Пловдив. Това според мен няма да му реши проблема...